Tips


Här samlar vi tips från partners och andra relevanta personer för att öka era chanser att komma ut ur tävlingen som segrare!

Tips från juryn förra omgången:

  • GDDn bör vara 5-7 sidor, keep it simple!
  • Satsa på att göra en level.
  • The pitch, vad är det för spel, varför är det häftigt?
  • Background story, håll den kort. Ni skapar spel, inte böcker ;)

Tips från Sony Ericsson angående mobilspel:

  • Se vinnarna från Sony Ericsson Game Developers Challenge 2004 här.
  • Läs tipsen från Sony Ericsson Game Developers Challenge 2004 juryn här.
  • Tänk även på storleken (Max 180KB for 2D spel samt 300KB för 3D spel).
Vi söker folk till nästa år!
2005-05-13
Swedish Game Awards behöver fler som driver tävlingen. Vill du vara med? Kontakta oss.
Läs mer

Foton från kvällen
2005-05-13
Det fotograferades en hel del under kvällen. Här hittar du drygt 200 foton från hela kvällen.
Läs mer

Finalen avgjord!
2005-05-12
I kväll avgjordes finalen i Swedish Game Awards. Evenemanget präglades av en mycket positiv stämning
Läs mer