Developers' Debate 2 februari!

I panelen sitter fyra herrar med stor inblick i branschen.

Hanz Häger, Java Product Manager från vår huvudpartner Sony Ericsson. Han var också Sony Ericssons representant i J2ME Executive Committee som försöker standardisera Java-miljön, vilket i sin tur kan leda till att mobila applikationer inte blir telefonberoende.

Peter Kullgard, projektledare i spelutveckling från Högskolan i Gotland. Han har jobbat på flera av Sveriges största spelföretag, såsom Paradox, Digital Illusions och Starbreeze. Han har varit med och arbetat på titlar som Europa Universalis II, Ground Control och uppföljaren Ground Control: Dark Conspiracy.

Tommy Palm, en av grundarna till vår partner Jadestone. Han har jobbat som speldesigner och föreläser regelbundet på KTH. Som föreläsare har han även deltagit vid Game Developers Conference. Har du en fråga om massive multiplayer games under kvällen så kan han hjälpa dig. Ryktet säger att Tommy är riktigt duktig på både FPS och RTS.

Tom Söderlund, producent och speldesigner, och även grundare av
spelstudion It's Alive som nyligen gick samman med Daydream. Tom brinner för spelindustrin och driver webbplatsen A Different Game, samt var med och grundade föreningen Svenska Datorspelinstitutet. Idag arbetar han för att omdefiniera spelbranschen, och strävar efter att bli världens främsta spelskapare.

Kvällens moderator är Erik Robertson, VD på Redikod och författare till "Datorspelsindustrin 2003". Han har även hunnit med att grunda Malmö-avdelningen av International Game Developers Association. Han har varit egen företagare inom IT och marknadsföring sedan tonåren och varit verksam inom datorspelsbranschen sedan 1997.

Välkomna till en debatt om spelbranschens framtid. Onsdagen 2 februari kl 17.30 i sal E1 på KTHs Campus på Östermalm i Stockholm.

Föranmälan och frågor till panelen ordnas här.

Vi vill även passa på att informera om EIC:s kick-off som äger rum torsdagen den 3:e februari. Mer information om den finns här.

/JH

Vi söker folk till nästa år!
2005-05-13
Swedish Game Awards behöver fler som driver tävlingen. Vill du vara med? Kontakta oss.

Foton från kvällen
2005-05-13
Det fotograferades en hel del under kvällen. Här hittar du drygt 200 foton från hela kvällen.

Finalen avgjord!
2005-05-12
I kväll avgjordes finalen i Swedish Game Awards. Evenemanget präglades av en mycket positiv stämning