Medlemmar

Projektledare, John Hargelid
Mail: hargelid@excitera.nu
Tel: +46 (0)704-66 89 24

John Hargelid (23 år) läser sista året på Medieteknik med inriktning mot människa-datorinteraktion och interaktiv medieteknik. Har även studerat journalistik vid JMK på Stockholms Universitet. Under flera år har han varit styrelseledamot och kassör för Sektionen för Medieteknik och gör nu sitt exjobb inom interaktiv utbildning. Under förra året var John informationsansvarig för KTH Game Awards, så steget var ganska naturligt till projektledare i år. John tycker att det behövs mer nytänkande inom spelbranschen, varför en tävling där spelidén får stor betydelse är en viktig drivkraft.

 

Vice projektledare med partneransvar, Daniel Hassellöf
Mail: hassellof@excitera.nu
Tel: +46 (0)702-23 49 70

Daniel Hassellöf (22 år) läser fjärde året på civilingenjörsprogrammet i datateknik med inriktning på informationssystem och mobil kommunikation. Året 2003/2004 läste han datateknik på teknisk högskola i Frankrike parallellt med management och entreprenörskap. Året innan deltog han i programmet Global Entrepreneurial Leadership på Stanford Center for Professional Development. Med flytande engelska och franska satsar Daniel på en internationell karriär, troligtvis efter ekonomiexamen utomlands. Största intresset är mobil kommunikation.

 

Juryansvarig, Wilhelm Österberg
Mail: wilhelm@excitera.nu
Tel: +46 (0)70-361 20 50

Wilhelm Österberg läser fjärde året på civilingenjörsprogrammet i Medieteknik. Han har en bred akademisk bakgrund med universitetsstudier i latin som han påbörjade vid 17 års ålder, följt av studier i psykologi och drama. Han har spelat data- och tv-spel sedan unga år och siktar på en framtid inom dataspelsbranschen. Han vill att spelutveckling ska få mer uppmärksamhet på KTH eftersom det är en bransch i snabb utveckling. Wilhelms stora intresse är interaktiva medier och hans mål är att ha en ledande roll inom de allt mer sammanflätade film- och spelindustrierna.

 

Teknisk tävlingsledare , John-Philip Johansson
Mail: john-philip@excitera.nu
Tel: +46 (0)70-775 02 72

John-Philip (23 år) har tidigare erhållit högskoleingenjörs examen i Datateknik, inriktning Realtidssystem. För nuvarande läser han vidare till civilingenjör i Datateknik på KTH och ska med stor sannolikhet inrikta sig på Människa - Dator interaktion. Under 2005 kommer han att studera i Brasilien men kommer att vara aktiv inom SGA via internet. John-Philip spenderar annars sin tid med Anime, spel och huvudsakligen programmering. Förra omgången av SGA var han projektledare för ett inlämnat spel, Ninja Battles. Denna omgång gör han sitt bästa för att tävlingen ska bli roligare för de tävlande.

 

Webmaster, Robert Gustafsson
Mail: robert@excitera.nu
Tel: +46 (0)70-673 76 05

Robert (23 år) läser fjärde året på civilingenjörsprogrammet i Medieteknik på KTH. Han läser Människa-datorinteraktion (MDI) som huvudinriktning och Interaktiv medieteknik som andrainriktning. Han fick sin första dator när han var 8 år och har sedan dess använt datorer både till spel, skola och arbete. Efter att tidigare ha arbetat som webdesigner/webmaster har han en bakgrund som passar bra in med hans position inom Excitera och Swedish Game Awards där han är ansvarig för alla publika webbsidor. I framtiden vill han jobba med något kreativt och gärna grafiskt. Kanske inom spel- eller nöjesindustrin.

 

Teknikansvarig, Karl Palmskog
Mail: karl@excitera.nu
Tel: +46 (0)702-04 70 40

Karl Palmskog (22 år) läser tredje året på civilingenjörsprogrammet i Datateknik med inriktning mot programsystemteknik. Han är speciellt intresserad av teoretiska aspekter av programutveckling och formella metoder. Som ledare för Exciteras systemgrupp ansvarar han för föreningens mail- och informationssystem och ger teknisk support.

 

Videodokumentering, Marcus C-F. Tinnerholm
Mail: tinner@excitera.nu

Marcus läser för tillfället medieteknik på KTH samt arbetar på reklambyrå och driver ett mindre produktionsbolag. Han har en ingengörsexamen i Digital Graphics/Virtual Reality och har således viss erfarenhet av spelutveckling. Har jobbat & praktiserat hos ett antal reklam/internet och grafik byråer bla Eyes Wide Open, meldrum och Cyber i, inc (i USA). Bland tidigare arbetsgivare kan även nämnas Ericsson, Coca Cola och Advokatfiman Cederquist.

 

Grafisk Formgivning, Markus From
Mail: markus@excitera.nu

Mentor, Yashar Moradbakhti
Mail: yashar@excitera.nu

Yashar (25 år) har avlagt examen från KTH inom civilingenjörsprogrammet i datateknik (180p). Han arbetar för tillfället som teknisk projektledare på ett konsultbolag. Yashar började arbeta på Ardendo direkt efter examen och har hunnit verka i en internationell miljö i länder såsom Sydkorea, Ryssland, USA, Turkiet och Egypten med olika tv- och filmbolag som varit kunder till företaget. Tidigare har han arbetat för konsultfirman Computer and Audio Technical Systems och drivit café- och restaurangverksamhet under studieåren. Han har även erhållit ett stipendium från KTH för utlandsstudier på Houston University, USA, under ett år. Yashar visade tidigt ett stort intresse för entreprenörskap och var således en av grundarna till Excitera, entreprenörskapsföreningen på KTH. Inom ramarna av Excitera grundade han även KTH Game Awards som nu har expanderat till en landsomfattande tävling Swedish Game Awards (SGA). Nu för tiden verkar Yashar som mentor och strategisk rådgivare åt SGA.

Vi söker folk till nästa år!
2005-05-13
Swedish Game Awards behöver fler som driver tävlingen. Vill du vara med? Kontakta oss.
Läs mer

Foton från kvällen
2005-05-13
Det fotograferades en hel del under kvällen. Här hittar du drygt 200 foton från hela kvällen.
Läs mer

Finalen avgjord!
2005-05-12
I kväll avgjordes finalen i Swedish Game Awards. Evenemanget präglades av en mycket positiv stämning
Läs mer