2004-05-19
Årets vinnare korades på Excitera Grand Finale. Läs mer om vinnarna.
Läs mer ->


2004-04-17

Information om hur speldemot ska lämnas in finns nu upplagt.
Läs mer ->


2004-03-31

Bilder från Game Developers Evening #3 finns nu på nyhetssidan.
Läs mer ->





 

MMOSG

 
 

 

Projektbeskrivning

Strategi i realtid. Du är ledare för ett litet rike. Med hjälp av allianser och arméer strävar du efter världsdominans.

Projektledare:
Fredrik Zetterman

Projektmedlemmar:
Matthias Carlsson
Morten Diesen
Gunnar Kreitz
Tim Lindgren
Christopher Smith
Magnus Wahrenberg

Kontakt: hargelid@excitera.nu

Laginfo:  
Namn:
Titel:

Yrke:
Bakgrund:

Fredrik Zetterman
Projektledare
Student
Fredrik Zetterman läser tredje året på Datateknik, KTH. Han har tidigare erfarenhet av grafikprogrammering, modellering och texturering.

Namn:
Titel:

Yrke:
Bakgrund:

Matthias Carlsson
Databasansvarig
Student
Går tredje året på datateknikinriktningen på KTH. Han har god kompetens inom webb- och databasprogrammering.

Namn:
Ansvar:

Yrke:
Bakgrund:

Morten Diesen
AI & Spellogik
Student
Morten Diesen går tredje året på Datateknik. Han är speciellt intresserad av AI och självlärande system.

Namn:
Titel:

Yrke:
Bakgrund:

Gunnar Kreitz
Nätverksansvarig
Student
Gunnar Kreitz går även han tredje året på Datateknik. Hans intresse ligger inom nätverk och teoretisk datalogi. Var med i det vinnande laget i programmerings-SM 2003.

Namn:
Ansvar:

Yrke:
Bakgrund:

Tim Lindgren
AI & spellogik
Student
Tim Lindgren har ett stort intresse för AI och går därför på sitt tredje år på Datateknik, KTH

Namn:
Ansvar:

Yrke:
Bakgrund:

Christopher Smith
3D/Grafik
Student
Christopher Smith är duktig på spelidéer och att designa spelmiljöer och grafik. Går tredje året på Datateknik, KTH.

Namn:
Ansvar:

Yrke:
Bakgrund:

Magnus Wahrenberg
3D/Grafik
Student
Magnus Wahrenberg går, som alla de andra, tredje året på Datateknik vid KTH. Han har tidigare erfarenhet av grafikprogrammering och 3D-modellering.