21/5
Final
Under en stor fest- och finalcermoni utsågs den 19 maj vinnarna i EMA '04. Vinnargalleri.

21/5
EMA '05
Excitera Mobile Award '04 är avslutad och organisations- kommittén vill rikta ett varmt tack till alla som varit inblandade! Mer info om nästa års tävling EMA '05 finns här!

Nyhetsarkiv
Untitled Document

Vinnare Excitera Mobile Award '04

Vid finalen den 19 maj (bilder) tillkännagavs vinnarna i Excitera Mobile Award '04. Nedan finns en presentation av alla bidrag juryn bedömt, inklusive bidrag som inte nämndes vid finalen. Excitera vill rikta ett stort grattis till vinnarna, och varmt beröm till övriga tävlande i detta mycket starka fält av tävlande! Håll utkik efter dessa program i framtida mobiltelefoner!

Se också:
Film med spelsekvenser från några av bidragen
Film med spelsekvens från vinnarbidraget A-trial

Juryuttalande om klassfördelningen på top-10

 

placering :: 1
lag :: rk3 (e-mail, hemsida)
bidrag :: A-trial

klass ::

Spel, motorcykel

juryns motivering:
”Mycket underhållande och fängslande spel som med en utomordentlig fysikmotor och bra spelkänsla redan har stulit flera timmar. Med viss utveckling av grafiken har det här spelet möjlighet att bli en mobil klassiker.”

placering :: 2
lag :: Mattias Sjöberg
(e-mail)
bidrag :: Survail

klass ::

Nyttoapplikation

juryns motivering:
”Denna plattform för övervakningstillämpningar är avancerad, kanske rent av före sin tid. Man kan förutse spännande användningsområden, särskilt i företagssfären.”

placering :: 3
lag :: S4 Entertainment (e-mail)
bidrag :: Tiny Quest

klass ::

äventyrsspel

juryns motivering:
”En klassisk spelmodell som fungerar bra i mobilformat. Tiny Quest är ett genomtänkt och färdigutvecklat spel som
med en överlägsen grafik tar tredjeplatsen. ”

placering :: 4 (delad)
lag :: Markas Favoriter
(e-mail)
bidrag :: Tidtabeller

klass ::

Nyttoapplikation

juryns motivering:
”Enkelt men effektivt. Precis vad folk vill ha!
-Juryns specialpris för bästa kommersiella utgångspunkt - kundens uttalade behov.”

placering :: 4 (delad)
lag :: Second Try
(e-mail)
bidrag :: E-scape

klass ::

Spel, arkad

juryns motivering:
”Helt professionell känsla i ett snabbt arkadspel med häftig grafik.”

placering :: 4 (delad)
lag :: Game Impact (e-mail)
bidrag :: A Walk In the Park

klass ::

äventyrsspel

juryns motivering:
”Ett avancerat rollspel med potential till multiplayer online koppling.”

placering :: 4 (delad)
lag :: Uncle Bob
(e-mail)
bidrag :: Uncle Bob in Space

klass ::

Spel, plattform

juryns motivering:
”Härlig rymdskänsla trots enkel grafik. Ett spel man faller för.”

placering :: 4 (delad)
lag :: Phoenix
(e-mail)
bidrag :: Hazard:Vengeance

klass ::

Spel, action

juryns motivering:
”Välskrivet och fängslande intro med potential att utvecklas till ett mycket bra spel.”

placering :: 4 (delad)
lag :: Delta11
(e-mail)
bidrag :: Scrap

klass ::

Nyttoapplikation, ritprogram

juryns motivering:
”Originellt, användarvänligt och välkodat program, eventuellt med vissa kommersiella utmaningar.”

placering :: 4 (delad)
lag :: Notificadores (e-mail)
bidrag :: El Notificador

klass ::

Nyttoapplikation, kommunikation

juryns motivering:
”En nyttoapplikation med tydligt kundbehov och stor marknad.”

placering :: 11 (delad)
lag :: Didakterna
(e-mail)
bidrag :: Mobilchatt

klass ::

Nyttoapplikation, chatt

juryns motivering:
”En stort upplagd konkurrent till ICQ. Lycka till!”

placering :: 11 (delad)
lag :: esd.virtualmachine (e-mail)
bidrag :: Track and field mobile edition

klass ::

Spel, friidrott

juryns motivering:
”Om det här spelet kopplas till våra friidrottsstjärnors olympiska insatser kan det slå stort.”

placering :: 11 (delad)
lag :: JoTa (e-mail)
bidrag :: ColorGame

klass ::

Spel

juryns motivering:
”Enkelt men originellt spel med global highscorelista. Inget för färgblinda.”

placering :: 11 (delad)
lag :: Mobile Candy Inc (e-mail)
bidrag :: MediaManager

klass ::

Nyttoapplikation, media

juryns motivering:
”Applikationen demonstrerar väl vad man kan göra med Mobile Media API och har framtiden för sig.”

placering :: 11 (delad)
lag :: Coconut
(e-mail)
bidrag :: FourEyes

klass ::

Nyttoapplikation, bluetoothkontakt

juryns motivering:
”En bra ide som med en del utveckling säkert kommer att finnas tillgänglig inom kort på telefonerna.”

placering :: 11 (delad)
lag :: S2 (e-mail)
bidrag :: LavaClimber

klass ::

Spel

juryns motivering:
”Spelidé med god grafik med potential att utvecklas till en framgång om styrningen och spelkänslan förbättras.”

placering :: 11 (delad)
lag :: Pobeda
(e-mail)
bidrag :: SimTecs

klass ::

Nyttoapplikation

juryns motivering:
”En alternativ meddelandetjänst för mobiltelefoner. Notifieringsmetoden ('pull') gör den mindre attraktiv.”

 

Juryuttalande om fördelningen av spel och nyttoprogram i top tio:
"Kopplat till tävlingsreglerna, speciellt kravet att bidrag ska fungera i en på marknaden befintlig mobiltelefon, bedömer juryn att endast fyra nyttoprogram kan placeras bland de tio översta. Sex spel placeras istället på top tio, trots att reglerna föreskriver en jämn fördelning."